Treści w pozycjonowaniu

Pozycjonowanie a treść - niezbędna zależność

Planowanie kampanii marketingowej dla naszej strony www musi uwzględniać wartościową treść. Bez tego nie ma mowy o jakichkolwiek rezultatach, i to obojętne, czy mówimy o strategii linkowania, kampanii w social media czy o czymkolwiek innym. Wartościowa treść jest już po prostu specyfikacją.

Po drugie – powinniśmy posiadać przynajmniej kilka kanałów promocyjnych. Owszem, jeszcze parę lat temu wystarczyło samo linkowanie z katalogów i precli, jednakże dziś kampania powinna obejmować social media, content reklamę na blogach internetowych, na serwisach video, newslettery i wiele innych.

Stare metody w nowej odsłonie
Oczywiście we współczesnej branży SEO wciąż obowiązuje prymat dobrze wykonanej strony i mocnych linków. Nadal więc musimy:

Zminimalizować czas ładowania się naszej strony www;
Poprawić funkcjonowanie menu;
Skalować grafiki;
Pozyskiwać odnośńiki z wartościowych lokalizacji.

Do tego powinno się dołożyć natomiast jeszcze konieczność:
Prowadzenia eksperckiego bloga;
Tworzenia specjalistycznych opisów naszych towarów i usług na naszej stronie;
Tworzenia eksperckich filmów publikowanych na wortalach video.

Innymi słowy: współczesna optymalizacja i pozycjonowanie stron muszą obejmować content marketing.

Szczególna rola mediów społecznościowych
Ponadto istotne są dziś media społecznościowe, choć to akurat nie powinno dziwić. W końcu sami z nich korzystamy i widzimy, jak notorycznie korzysta z nich młode pokolenie. A to właśnie ono jest największym gronem ewentualnych klientów w sklepach internetowych. Jeżeli już więc zaniedbamy social media, stracimy dużą szansę na przebicie się przez konkurencję w naszej branży. Co natomiast na tych mediach społecznościowych robić? Znakomita kampania obejmuje tworzenie wpisów zachęcających do aktywności, ale uwaga: ich publikowanie musi uwzględniać bardzo dobry harmonogram. Właściwie każde medium ma bowiem inną specyfikę, dlatego na przykład. na Twitterze można sobie pozwolić na wpisy codziennie, niemniej jednak na Facebooku konieczne są już przerwy.
Drugim ważnym elementem poruszania się po social media jest aktywność własna. Warto wchodzić w interakcję z użytkownikami, warto też odwiedzać inne profile i zostawiać tam komentarze.
Promowanie strony w internecie musi posiadać charakter długoterminowy. Zbyt szybkie i intensywne działanie – czy to jeśli chodzi o dodawanie linków, czy dodawanie postów na social media – przyniesie skutek odwrotny do zamierzonego. Dlatego też – jeżeli już nie potrafimy wyczuć social media, jeżeli nie mamy wiedzy na temat linkowania i tym podobne. – korzystajmy z usług firm zewnętrznych. Dużo lepiej zlecić kampanię profesjonaliście, ale mieć pewność, że przyniesie ona jak największe korzyści.
Zobacz również: pozycjonowanie cennik.