Promocja strony w internecie

Promocja strony w internecie

Założenie witryny internetowej bez żadnej promocji jest jak postawienie banera na środku pustyni-nikt poza nas nie wie, o jego istnieniu. Ażeby internauci trafili na twoją stronę, powinno się zadbać o reklama, profile w mediach społecznościowych, a też najwyższej jakości treści. Zresztą wszystkie te działania wspierają się wzajemnie.

Jak promować stronę www przy niewielkim budżecie?
Właściciele małych biznesów nie mają sporych budżetów na marketing. Daleko im do wydawani tyś. na kampanie Google Adwords, współprace z influencerami. Jednak wciąż mogą postawić na sprawdzone, dodatkowo tanie sposoby promocji.
Darmowe sposoby promocji strony internetowej

Social media
Warto prowadzić fanpage na Facebooku oraz konto na Instagramie. To absolutne minimum. Na Facebooku sprawdzą się ciekawe treści, filmy, livey, z kolei na Instagramie można przedstawić swój produkt w ciekawym sąsiedztwie. Dzięki świetnie dobranym hashtagom i wysokiej jakości zdjęciom, możesz trafić do w całości nowych odbiorców. Facebook pokazuje twoje posty wyłącznie fanom, którzy przedtem polubili stronę i niestety tnie zasięgi. Konta w social media pozwalają pozyskać linki, które pozytywnie odbijają się na pozycjonowaniu twojej strony. Treści, którymi chętnie dzielą się internauci, wyskakują wyżej w rankingu Google.

Tworzenie treści pod kątem SEO
Kolejnym ważnym elementem strategii marketingowej jest dostarczanie na twoją stronę specjalistycznych treści, najlepiej zoptymalizowanych pod kątem SEO. Warto sprawdzić zapotrzebowanie na dokładnie sprecyzowane frazy w bezpłatnym narzędziu: planerze słów zasadniczych Google i nasycić nimi treść. W celu sprawdzenia, czy robisz to prawidłowo, możesz zainstalować specjalną wtyczkę, przykładowo. Yoast by WordPress, o ile korzystasz z tego CMS-a. Wybierz dokładnie sprecyzowane słowa, na które nie panuje zbyt duża rywalizacja. Popularne frazy są już oblegane przez korporacje ze sporym budżetem reklamowym. Pamiętaj o pozycjonowaniu lokalnym. W tym celu podaj adres swojej firmy. Google pokazuje odbiorcom firmy najbliżej miejsca, w którym się znajdują, wychodząc vis a vis ich potrzebom.
Do niedrogich, ale nieodzownych możliwości promowania strony w internecie przy niewielkim budżecie powinno się pozycjonowanie. Dzięki ruchowi pozyskanemu z Google trafiają do nas czytelnicy zainteresowani konkretnymi usługami. O ile warto dbać o pozycjonowanie na swoją rękę, o tyle dla najlepszych efektów, warto powierzyć to zadanie firmie zewnętrznej. Warto także zlecić publikację tekstów sponsorowanych małym blogerom. Nie są tak drodzy, jak influencerzy, a zaangażowani odbiorcy mogą stać się twoimi klientami.

Źródło: polecany mocny katalog firm.