Telecentrum, nazywane przeciwnie call center to miejsce, w którym pracownicy wykonują serki połączeń dziennie. Ich celem jest sprzedaż produktów i usług, które oferuje jakaś firma. Telemarketing, bo tak specjalistycznie nazywa się sprzedawanie przez telefon jest jedną z popularniejszych form dystrybucji.
Wiele dużych firm ma własne działy sprzedażowe, w tym działy dystrybucji telefonicznej. Zdarza się, że pracownicy pozyskują klientów przez telefon i umawiają ich ze sprzedawcą, który indywidualnie przyjedzie do nich podpisać umowę albo sprzedać jakiś produkt. Osoby, które zajmują się sprzedażą telefoniczną to telemarketerzy. Ten zawód uważany jest za jeden z bardziej wyczerpujących i angażujących. Często w call center pracownicy zmieniają się. Ci, którzy nie są na prawdę skuteczni odchodzą szybko. Nie widzą efektówe własnejej pracy i sama podstawa jest dla nich zbyt niskim zarobkiem. Ci najlepsi pracują kilka lat, niemniej jednak potem również decydują się opuścić firmę. Najczęściej są zmęczeni trybem pracy i potrzebują robić coś innego. Praca w call center nie należy do łatwych, ale jest idealnym zajęciem początkowo dla osoby, która dopiero wchodzi na rynek zawodowy i nie ma specjalnie sprecyzowanych zamiarów co do swojej drogi do sukcesu. W call center można nauczyć się dyscypliny i organizacji pracy. Poznaje się systemy komputerowe do obsługi klientów, czyli popularne crm. Można podszkolić się z kompetencji komunikacyjnych i odbyć sporo intrygujących szkoleń sprzedażowych. Niektóre z nich są dość drogie i naprawdę przydatne w późniejszym czasie. Aby sprzedać towar lub usługę przez telefon powinno się umieć przykuć uwagę rozmówcy. Podczas dystrybucji osobistej klientowi trudniej jest odmówić, można utrzymywać z nim kontakt fizyczny, wzrokowy. Jeżeli telemarketer dzwoni do klienta, osoby niezainteresowane mogą zwyczajnie się rozłączyć albo w ogóle nie odebrać połączenia, jeżeli już będą widzieć, że to nieznany numer. Praca w call center może być wyczerpująca, niemniej jednak przynosi też wiele satysfakcji tym, którzy odnoszą sukcesy. Dobry pracownik telemarketingu potrafi rozmawiać i przy okazji sporo sprzedaje.
Więcej: call center rzeszów.