Trudno wyobrazić sobie dziś rozpowszechnienie strony internetowej bez dobrej kampanii w mediach społecznościowych. W końcu wszyscy mamy profil na Facebooku, wielu z nas ma go też na Twitterze czy na Instagramie. A skoro tak, to mają je także nasi potencjalni klienci.
Dużym zaniedbaniem jest więc nieobecność tam naszej marki. Ażeby natomiast przeprowadzić dobrą kampanię w social media, powinno się mieć dobrą strategię. Nie wystarczy tylko publikować posty na tablicy Facebooka. Konieczne jest również zachęcanie użytkowników do aktywności, wsłuchiwanie się w to, co mają oni do powiedzenia, uwzględnianie tych informacji w rozwoju firmy itp.
Najczęstsze błędy w mediach społecznościowych
Promowanie strony w sieci musi być możliwie najbardziej naturalne, i kampanie w social media nie są tu żadnym wyjątkiem. Nie można więc:
Generować zbyt dużej ilości wpisów. Wtedy nasz ewentualny klient będzie odbierał to jako spam i przestanie nas obserwować.
Opierać swojej treści tylko na reklamach. Standardem we współczesnej branży SEO jest content marketing, dlatego publikowane przez naszą firmę wpisy nie mogą być jedynie zachętą do zakupu itd. Zupełnie inaczej, muszą to być rzeczy praktyczne, które interesują naszego potencjalnego klienta.
Nudzić swoich użytkowników. Sporo firm wkleja na swoich mediach społecznościowych te same informacje codziennie, niemniej jednak taka powtarzalność z całkowitą czyli stu procentową pewnością nie zbuduje pozytywnego wizerunku ich marki.
Innymi słowy: kampania w social media musi opierać się na jakości publikowanej treści. Tekst musi zachęcać, musi angażować, musi prowadzić do aktywności ze strony użytkownika. Nie może być bełkotem znanym z telewizji czy radia, gdzie widzowie czy słuchacze są tylko odbiorcami – tutaj powinna zachodzić relacja partnerska. Firma i jej ewentualny klient to partnerzy, którzy słuchają i szanują siebie nawzajem.
Marketing społecznościowy to przyszłe miesiące?
Wielu ekspertów twierdzi, że tradycyjne pozycjonowanie stron, oparte wyłącznie na wynikach wyszukiwania, w końcu przejdzie do lamusa. Zastąpić je ma właśnie marketing społecznościowy. Czy tak się stanie? Trudno powiedzieć, aczkolwiek już dziś nie można przecenić roli social media w pozyskiwaniu klientów. Wynika to m. in. z dynamicznego rozwoju tych mediów , a dodatkowo z możliwie największego dostosowania ich do naszej codzienności. Może warto zatem inwestować już nie tylko w tradycyjne linkowanie, ale także chociażby w reklamę sponsorowaną na Facebooku?
Więcej informacji: audyt seo.